making reagular2cooking regular2lovingliving regular2new reader3

Thursday, July 03, 2014

Guess where I have been?

I finally made it. I finally made it to this candy shop for knitting folks, the Pickles shop. And with that, my “knitting only from my stash” attempt has had a little set back. However, the only one who knows this is me… and you.

I could have spent a lot more time and money than I did. Fortunately or misfortunately depending on how you see it, I had to be quick about my visit, since mr. Yonder and gang were waiting for me outside the shop.

After considering different projects and type of yarns and colours (there are so many beautiful colours), I ended up with several skeins of Pickle Angora. I think I will knit it into something for me. If I do, it will be my second ego knit in less than a year.

What’s on your needles? Do you drop knitting completely because of sunny days and warmer temperatures? Do you have other activities you prefer in summertime? Or have you begun preparing the wardrobe for fall and winter?

14 comments:

  1. Picklesbutikken er en skikkelig godtebutikk! Det blir gøy å se hva du strikker av angoraen, fin farge du har valgt. Her blir det mindre strikking om sommeren, men jeg strikker jevnt likevel, og helst litt lettere plagg som kan brukes sommerkvelder og tidlig høst. Akkurat nå er det Il Grande Favorito-genser i alpakka og silkemohair, den blir passe lett og passe varm.

    ReplyDelete
  2. Jepp, det er en godtebutikk! Og for oss langveisfarende er det kjekt å stikke innom, for det er ikke alltid like lett å gjengi farger i nettbutikkversjonen.

    Det strikkes flittig hele året her, men akkurat nå strikker jeg herregenser i svart, og det tar tid, så det er lite bloggevennlig.

    ReplyDelete
  3. Mm, godteri ...! Så bra du fikk tatt turen! Jeg tenkte senest i går at jeg har veldig lyst til å kjøpe litt Pure Wool hos Pickles, har enda ikke prøvd det. Men garnlageret sier noe annet, så enn så lenge holder jeg fristelsene på avstand ...

    ReplyDelete
  4. Jeg håber at jeg får mulighed for at besøge Pickles butikken en dag. Så mange fine sager!

    ReplyDelete
  5. Å, det ser ut som er herlig butikk :)
    Jeg strikker mest på kollektivtransport og i forelesninger, så det blir litt mindre når i sommer. Gleder meg til semesterstart og å få fart på strikkingen igjen :)

    ReplyDelete
  6. It looks amazing AM! I wouldn't have known where to start or perhaps stop....I can't wait to see what you make. I was at Woolfest in the Lake District last weekend...only bought 2 balls of wool. I am knitting a lobster (pattern on Ravelry) at the moment and have the yarn for a new Milo (also Ravelry) for my neighbour's new baby.

    ReplyDelete
  7. I haven't picked up my needles in a while, but this store makes me want to knit again.

    ReplyDelete
  8. Que suerte!!! Me encantaría perderme en esa tienda!!
    Yo estoy en modo previsión del próximo invierno y estoy tejiendo dos mantas y un par de calcetines. Y bueno, como la cabra tira al monte.. es probable que este fin de semana empiece algo más.
    Buen fin de semana!

    ReplyDelete
  9. Der skulle jeg likt å vært og håper jeg kommer der en vakker dag. det kan ikke vært lett å skynde seg der inne:)
    Det har blitt lite både strikking og blogging i det siste, men ettersom jeg er en strikker med flere prosjekter på på pinnene - alltid - så er der bestandig et eller annet strikketøy på gang. Akkurat nå strikker jeg på to, ja to Mariusgensere - en til hver av to brødre.
    Ønsker deg en riktig god sommer!

    ReplyDelete
  10. Oj, heldige deg! Jeg tar gjerne imot om du handlet for mye! ;-)

    ReplyDelete
  11. That comes pretty close to my version of heaven. I wouldn't have been able to walk out of there empty handed either. I just posted today about my latest activities. I've been working mostly.

    ReplyDelete
  12. You're so cute -- sorry to hear about the setback in your stash LOL. It looks like a gorgeous yarn!

    ReplyDelete
  13. Aaaaah! Pickles's not a shop, it's the paradise!!!

    ReplyDelete

Thank you for letting me know you were here!